fredag 23 april 2010

Operationen Inställd!

Klockan 08:30 i morse infann vi oss på djursjukhuset för att äntligen få göra denna operation. Dom sätter halsband på Sven och ger honom 3st sprutor varav 2st är smärt stillnade och en lugnande. Efter detta berättar veterinären hur dagen kommer se ut medan Sven börjar så smått bli lite groggy. Vi får besked att vi ska hämta Sven klockan 16:30, dom dubbel kollar mitt mobil nummer utifall något "oförutsett skulle hända" under operationen (hör vi inget så har allt gått bra och vi var välkomna att hämta Sven 16:30). Jag kramar Sven hej då och beger mig hemåt för att få lite sömn efter 2 nätters arbete. Vaknar av att telefonen ringer klockan 13:00 och ser att det är djursjukhusets nummer... Det enda som ekar i mitt huvud är "vi ringer bara om något oförutsett skulle hända under operationen" Jag svarar och i andra änden så berättar sköterskan att hon ringer angående Sven...

Sen säger hon "Tyvärr så har det kommit in många akuta operationer under förmiddagen så vi hinner inte operera Sven idag"

Dessa sekunder från att jag såg att det var djursjukhuset som ringde och innan jag fattade att ordet tyvärr inte handlade om komplikationer utan en inställd operation var dom vidrigaste sekunder jag varit med om.

Klockan 13:30 var jag på djursjukhuset och fick hämta hem en groggy Sven och fick en ny tid för operation på torsdag 29/4, vi fick även ett stort hundben och ett presentkort för den kommande 1-års vaccinationen som kompensation.

Nu ska jag lägga mig bredvid vår sovande lilla bäbis och försöka få en blund i ögat.

Trevlig helg alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar